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Baltic Biking Upgrade

Förderung des Fahrradtourismus entlang des EuroVelo 10

Ein Interreg South Baltic Projekt für nachhaltiges Wachstum von Kleinen und Mittelständischen Unternehmen

Das Baltic Biking UPGRADE (BBU) Projekt, ein von Interreg South Baltic mitfinanziertes Vorhaben, zielt darauf ab, den Fahrradtourismus entlang des südlichen Abschnitts des EuroVelo 10 - Baltic Sea Cycle Route und Ostseeküstenradwanderweg zu fördern. Über einen Zeitraum von drei Jahren (2023-2026) werden neun Partnerländer, darunter Belgien als Sitz der European Cyclists' Federation (ECF) in Brüssel, gemeinsam mit sechs weiteren Ländern daran arbeiten, Kleine und Mittelständische Unternehmen (KMU) zu unterstützen.

Förderung von KMU im südbaltischen Raum: Das Projekt startete offiziell am 1. September 2023 unter der Leitung des Pomorskie Tourist Board. Es umfasst fünf Länder entlang des südlichen Teils des EuroVelo 10 (Polen, Litauen, Schweden, Dänemark, Deutschland), die mehr als die Hälfte der 9,100 km langen Strecke abdecken. Die Hauptziele des BBU-Projekts sind die Unterstützung von KMU bei der Entwicklung fahrradfreundlicher Dienstleistungen, der Schaffung von Fahrradtourismusprodukten und der Erschließung internationaler Märkte.

Herausforderungen und Lösungsansätze: BBU wird sich den Herausforderungen stellen, denen KMU im südbaltischen Raum gegenüberstehen, darunter mangelndes Wissen, unterentwickelte fahrradfreundliche Standards und ein Mangel an Geschäftsnetzwerken. Durch gezielte Schulungen, Richtlinien und Kampagnen wird das Projekt dazu beitragen, attraktive buchbare Angebote zu schaffen und die Sichtbarkeit der Region im internationalen Fahrradtourismusmarkt zu steigern.

Die Projektpartner von BBU sind:

  • Pomorskie Tourist Board, Polen (Lead Partner)
  • Westpomerania Regional Tourism Organisation, Polen
  • Visit Lolland-Falster, Dänemark
  • Danish Cycling Tourism, Dansk Cykelturisme, Dänemark
  • Klaipeda Region Association, Litauen
  • Region Blekinge, Schweden
  • Swedish Cycling Advocacy Organisation, Cykelfrämjandet, Schweden
  • City of Barth, Deutschland
  • European Cyclists' Federation, Belgien

Assoziierte Partner sind:

  • Pomorskie Voivodeship, Polen
  • Zachodniopomorskie Voivodeship, Polen
  • Polish Tourism Organisation, Polen
  • Warmia and Masuria Tourist Board, Polen
  • Visit Denmark, Dänemark
  • Finnish Cyclists’ Federation / The Finnish Center for Cycling Tourism, Finnland
  • Citybike Ltd., Estland
  • Vidzeme Tourism Organisation, Lettland
  • Larsson Bike, Dänemark
  • Jan-Pol, Polen
  • JSC Baltic Bike Travel, Litauen

Mit einem Budget von 1.936.077,90 €, wovon 1.548.862,32 € durch den Europäischen Fonds für regionale Entwicklung bereitgestellt werden, verfolgt das Baltic Biking UPGRADE-Projekt das Ziel, die südbaltische Region als Fahrradtourismusziel zu stärken und die transnationale Zusammenarbeit für die Entwicklung und Verwaltung des EuroVelo 10 zu fördern.


english

Baltic Biking Upgrade

Promoting Cycling Tourism along EuroVelo 10

An Interreg South Baltic Project for Sustainable Growth of Small and Medium-sized Enterprises

The Baltic Biking UPGRADE (BBU) project, co-funded by Interreg South Baltic, aims to promote cycling tourism along the southern section of the EuroVelo 10 - Baltic Sea Cycle Route. Over a three-year period (2023-2026), nine partner countries, including Belgium as the headquarters of the European Cyclists' Federation (ECF) in Brussels, will collaborate with six additional countries to support Small and Medium-sized Enterprises (SMEs).

Supporting SMEs in the South Baltic Region: The project officially commenced on September 1, 2023, under the leadership of the Pomorskie Tourist Board. It encompasses five countries along the southern part of EuroVelo 10 (Poland, Lithuania, Sweden, Denmark, Germany), covering more than half of the 9,100 km route. The primary goals of the BBU project are to assist SMEs in developing bicycle-friendly services, creating cycling tourism products, and accessing international markets.

Challenges and Solutions: BBU will address challenges faced by SMEs in the South Baltic region, including a lack of knowledge, underdeveloped bicycle-friendly standards, and a deficiency in business networks. Through targeted training, guidelines, and campaigns, the project will contribute to creating attractive bookable offers and increasing the visibility of the region in the international cycling tourism market.

Project Partners of BBU:

  • Pomorskie Tourist Board, Poland (Lead Partner)
  • Westpomerania Regional Tourism Organisation, Poland
  • Visit Lolland-Falster, Denmark
  • Danish Cycling Tourism, Dansk Cykelturisme, Denmark
  • Klaipeda Region Association, Lithuania
  • Region Blekinge, Sweden
  • Swedish Cycling Advocacy Organisation, Cykelfrämjandet, Sweden
  • City of Barth, Germany
  • European Cyclists' Federation, Belgium

Associated Partners:

  • Pomorskie Voivodeship, Poland
  • Zachodniopomorskie Voivodeship, Poland
  • Polish Tourism Organisation, Poland
  • Warmia and Masuria Tourist Board, Poland
  • Visit Denmark, Denmark
  • Finnish Cyclists’ Federation / The Finnish Center for Cycling Tourism, Finland
  • Citybike Ltd., Estonia
  • Vidzeme Tourism Organisation, Latvia
  • Larsson Bike, Denmark
  • Jan-Pol, Poland
  • JSC Baltic Bike Travel, Lithuania

Conclusion: With a budget of €1,936,077.90, of which €1,548,862.32 is co-financed by the European Regional Development Fund, the Baltic Biking UPGRADE project aims to strengthen the South Baltic region as a cycling tourism destination and promote transnational cooperation for the development and management of EuroVelo 10.